Dålig updatering jag vet , men har inte haft tid.

Men i lördags så red jag på Blåkulla. Då fick jag Trixa :D Vi tränade på galoppfattningar och lite annat. Vi galopperade i volt , Trixa hade skit skön galopp (a) Sen efter vi hade varit på Blåkulla åkte pappa och jag hem. Jag duschade sen åkte vi till Skutan. Jag hjälpte lite till på barnkalas ;) Sen vid halv 2 kom Fanny , Sanna och Jonna in i stallet , vi åkte sen till Fannys landställe som ligger i Johanneshov typ. Fanny hade fest och det var övernattning. När vi kom till hennes land så åt vi lunch och sen lekte vi lekar. Tillexempel som , när vi skulle ta en ål och slänga den i en bunke eller något sånt. Det var äckligt. Men jag tog upp den på en gång och så bah slängde jag den i bunken eller vad det nu var för nått. Sen har vi åkt båt och Sanna , Fanny och Jonna badade i havet men inte jag för jag hade ingen behå (stavning?) eller topp. Men sen lekte vi en lek med ägg man ska ha en sked och så ska ägget ligga på skeden och så skulle man runda en pinne typ och sen gå tillbaka och så skulle man byta till den andra. Vi var i två lag ;) Sen kastade vi ägg på varandra x) Det gjorde as ont ! Fast vi hade säckar på oss x) Sen lekte vi säckleken eller vad den heter men vi skulle iallafall hoppa med en säck och runda en pinne sen komma tillbaka sen ge säcken  till den andra i laget och då skulle den runda pinnen och sen komma tillbaka och den som kommer först vinner. Det var svårt. Och det med äggen också x) Sen lekte vi körragömma (stavning?) Fanns skit bra gömställen x) Och sen har vi badat i poolen också. Men till middag åt vi något kött och någon potatis , som jag aldrig ätit förut. Sen badade vi i poolen igen :D Och sen låg vi och myste i det huset i skulle sova i. Sen vid 1-2 somnade vi. Nästa morgon åt vi frukost ganska sent sen åkte vi med båten. Då badade vi fyra i havet , det var kul ! :D Sen åkte vi snabbt också med båten :D Men sen åkte vi hem för att jag och Sanna skulle rida. Jag red Mulle idag då. Det gick faktist bättre än vad jag trodde :O Han stannade några gånger så jag fick piska till honom , sen drog han ner huvet i galoppen men annars gick det bra och jag kunde faktist sitta ner i Mulles galopp , iallafall på filmen pappa hade filmat. Men sen åkte vi hem. Och vi kollade på bilderna&filmerna från idag. Sen satte jag mig vid datan. Ja nu sitter jag här. Men nu väntar duschen på mig så jag ska hoppa in i duschen nu ;) Skriver mer sen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0