Ridläger 09 BÄSTA med Neff ! :D (långt inlägg)

Måndag: Vi hade en lärare som heter Inger (från måndag till onsdag). Dom som var med på ridlägret heter Mathilda , Maja , Amanda , Jennifer , Linnéa , Julia , Jenny , Cornelia och Johanna och så jag x) Stina var med och hjälpte till (från måndag till onsdag). När jag kom dit , träffades alla utanför värme stugan. Vi valde hästar och jag fick älsklingen Neff :) Vad glad jag blev ! Maja fick Flox , Mathilda Zombra , Amanda Polly , Jennifer Lexus , Linnéa Ronja , Johanna Cactus , Cornelia Kemir , Julia Milla , Jenny Karna och så jag Neff :) Vi red typ på en gång. Vi hämtade in hästarna och borstade och kratsade hovarna och sadlade och tränsade , sen red vi på volten. Det gick bra ! Neff bockade en gång x) Neff var underbar. Sen åt vi lunch. Det blev köttbullar med makaroner gott :) Sen fick vi läsa ett papper. Det stod om hästens sjukdomar och annat. Sen var det ridning vid 3 tiden typ och då red vi ut i skogen. Jag red med Linnéa. Vi skulle leta efter frågor att svara på och sen titta efter röda presentsnören för vi skulle gå efter röda presentsnören. Vi träffade Stina i skogen också. Sen red vi på volten och red kadrilj. Jag red med Maja. Vi red bredvid varandra. Vi travade också. Sen efter ridningen gick vi upp till huset där vi skulle sova. Sen fottade jag , Jennifer och Linnéa hästarna. Sen åt vi ungspannkaka. Sen red vi voltige med Karna , det var kul & läskigt ! Efter det lekte vi : gillar du dina grannar ? Sedan borstade vi tänderna. Och la oss. Jag gick ut utanför huset och kissa vid ett tiden och Mathilda följde med mig ut. Sen somnade jag.

Tisdag: Vi vaknade 8 eller nått. Sen åt vi frukost. Sen red vi ut. Vi hoppade över diken , travade på ängen. Sen åt vi lunch , korv med pommes frites. Sen efter lunchen red vi på volten , vi red markarbete. Vi travade och galopperade över cavaletti och små hinder. Sen satte vi oss i stugan. Sen åt vi middag , det blev kyckling och ris. Sen lekte vi en lek. Det var mörkt och vi var i två lag och ena laget skulle gömma en sak i mörkret och sen gömma sig. Det andra laget skulle leta efter dom (människorna) och ge letråd , sen skulle det leta efter saken. Det var kul och läskigt. Sen la vi oss. Vid 12 gick jag ut och kissa själv LÄSKIGT !!!!

Onsdag: Vi vaknade vid 8 ungefär. Sen red vi. Vi hade hoppning , skit kul med Neff :D Han var bääst ! Sen käkade vi lunch och det blev korvstroganoff. Sen red vi barbacka. Det var Bamse , Karna , Zombra , Flox och Lexus. Det var 2 som skulle dela på en av dom 5 hästarna. Vi skulle gå en bana utan att se och den andra skulle förklara hur man skulle gå. Det gick inge bra för mig. Jag och Cornelia red Bamse. Sen galopperade vi , jag galopperade med Bamse , han hade skön galopp. Sen efter åkte Inger hem. Det var en mamma som skulle sova med oss. För vi inte får sova själva. Sen satte vi oss i stugan. Och sen åt vi middag , det blev köttfärssås med pasta. Sen var jag lite med Linnéa. Vi tog bort spindelnät i alla spiltor och boxar. Sen satte vi oss i stugan. Och sen kollade vi på film :) Och sen somnade vi.

Torsdag: Vi vaknade vid 8. Carro kom också. Sen åt vi frukost. Sen tog vi hand om hästarna. Vi red sen ut tll en sjö som vi skulle bada med hästarna i. Jag red Neff barbacka och så badade han och jag :D Det var skit kul ! Neff var skit skön att sitta på barbacka. Sen så red vi tillbakaoch då fixade vi hästarna och sen åt vi lunch. Sengick jag och Jennifer till stugan och käkade godis. Sen åt vi middag , det blev tacos. Sen kollade vi film men jag somnade på Majas madrass. Sen väckte någon mig , vet inte vem men sen borstade vi tänderna. Sen gick vi och la oss och jag somnade typ på en gång.

Fredag (idag): Vi vaknade vid 8. Sen åt vi frukost. Sen packade vi ihop alla våra saker som vi hade i stugan och så sopade vi golvet. Sen ryktade vi hästarna och tog tempen. Sen kom pappa. Sen tränsade jag Neff för jag skulle rida barbacka. Först värmde vi upp hästarna. Sen lekte vi lekar. I skritten och traven gick det bra. Sen när vi skulle galoppera så galopperade han fort och höll på med huvudet. Lexus var nära på att sparka Neff , för jag kom för nära Lexus. Sen så lekte vi lekar. Då gick det bra ! Vi hoppade över ett litet hinder. Då i galoppen gick det bra. Sen så ramlade jag av en gång också , det var skit svårt att hålla sig kvar för han drog huvudet ut till staketet för jag galopperade imitten av volten och då trillade jag av. Och så var det för att han rusade också. Men det gjorde inte ont. Men annars gick det bra när jag galopperade på spåret :) Sen vi tävlade ju , för vi lekte lekar. Och det blev oavgjort. Vi alla gjorde ett ärevarv också i galopp och då höll jag på att ramla av men det gjorde jag inte :) För jag galopperade inte riktigt på spåret. Sen skrittade vi runt jordhögarna.Sen ryktade vi hästarna och släppte ut hästarna i hagen. Sen fixade vi volten. Sen åt vi lunch , det blev hamburgare. Till efterrätt åt vi glass :) Sen tog vi ett grupp fotto x) Ja sen åkte jag hem. När jag kom hem duschade jag. Sen kollade jag på bilderna från idag. Och sen åt jag middag och det blev biffar med potatis och bearnesås och grönsaker. Nu sitter jag här då , skit trött. Jag ska snart lägga in bilder. Och sen får jag bilder av Bea också :) Bilder kommer i nästa inlägg ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0