Kungsberget :D

Idag fick jag vakna halv 6 då :o Ja det var inge roligt att vakna så tidigt.. Men iallafall vi åkte med skolan till kungsberget :) Emma & hennes pappa hämtade då mej halv 7 så vi åkte till skolan. & det var redan många där. Men jag & Emma satt bredvid varandra :D Klockan 7 så åkte vi då :) Det pirrade i magen på vägen till Kungsberget xD För att jag aldrig har varit där & att jag aldrig åkt skidor. Men när vi satt på bussen, så lyssna jag på musik & fick spela Emmas nintendo DS & så messade jag med några på mobilen. Det tog då typ 3 timmar att åka dit. Men även fast det tog sån lång tid så tyckte inte jag att det tog så lång tid iallafall. Bussen var bra & skön att åka i. När vi kom fram så var jag skiiiitaaa nervöös xD Ja vi satte på oss skidorna & hjälmarna & pjäxorna. Sen så skulle jag & en kompis åka & lämna våra ryggsäckar, då var det en backe ner så då ska man ramla då x'D Så satt jag där en stund, & sen kom jag upp. Men iallafall så åkte vi lite grann, & jag var ju jätterädd i början. När jag skulle på liften så ramla jag av den på en gång, så jag ramla åt sidan xD Jag var inte så bra xD Men sen hade jag åkt typ 3 gånger den lätta banan (men i början var den ju svårt som sagt), så skulle vi gå & äta. Jag var inte så hungrig & jag hade typ ingen matlust för jag trodde jag skulle spy, men det gjorde jag som sagt inte ;) Men jag fick smaka lite choklad iallafall :D Sen efter vi hade ätit så åkte vi igen. Då åkte jag typ en gång på den lätta banan. Sen åkte jag sittliften eller vad den heter, man sitter iallafall typ som om man sitter i en soffa. Det var roligt :) Men när vi nudda marken då det var dags att hoppa av så följde jag efter som om jag skulle åka tillbaks där vi började ifrån men som tur hann jag hoppa av, & då låg jag på marken en stund xD Hihi lite pinsamt menmen. Sen efter en stund kom en brant backe, som jag typ inte våga åka men sen kom jag ner till slut :) Jag tyckte jag var så duktig sen när jag kom ner. För  jag var modig (tyckte jag) xD Jag vart ganska duktig sen då jag vågade åka ganska snabbt & det. Sen åkte vi hem, & det var jobbigt för jag var så trött. Det tog en ganska låååång tid tills vi kom tillbaka, det gick snabbare att komma fram, än att komma hem. Jag fick då skjuts hem sen :) Det var en bra dag, & jag var nöjd :D

Kommentarer
Postat av: mammisen

du e sååå duktig ..tänk du vågade o du tyckte det var roligt också :)

Puss mammi

2009-02-18 @ 21:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0