Onsdag, Torsdag & Fredag.

Tja, i onsdags så städade jag & sen på kvällen kom Maja. Vi satt typ mest framför datan & åt godis (a) Till middag åt vi pizza gottgott :) Vi satt framför datan till typ 11. Sen gick vi & borstade tänderna & tog några bilder. A sen gick vi in i mitt rum & Maja ville ta upp min dvärghamster Lillen. - Men han kommer att kissa dåå, sa jag. Så tog vi upp han. & så råka jag tappa blicken på Lillen, så gick han på tecket, så kissade han -_- Men jag & Maja tog mina tvättlappar & torkade upp det. Sen luktade det bara tvättlappar :P Sen så var vi trötta & somnade.

Torsdag: Maja kastade Bert på mej så att jag vakna. Det var inte så snällt (driver) x) Men iallafall, idag är det stallet som gäller då. Vi äter frukost & sen klockan 10 så ringer vi Skutan & det är Lollo (majas ridlärare) som svarar. Hon sa att vi skulle ringa på kontoret för att Cissi var där. Men när vi ringde som svarade hon inte. Då väntade vi en stund. Sen så ringde Maja & fråga om vi kunde fririda & det kunde vi :D Maja frågade om Flox & Neff gick men Flox gick inte, men Neff gick. Men eftersom att inte Flox gick så fick Maja välja mellan Mulle & Polly och hon valde Polly. Vi tog med oss godis & dricka till stallet & vi åkte bussen dit. När vi kom fram så hämtade in Neff & Polly  när klockan var runt halv 3. Men hästarna var lite sura för dom höll på att äta. Så då frågade vi Therese om hon kunde hjälpa oss & det gjorde hon (a) Jag fick ställa in Neff i Chamir's spilta för att Bamse stod i stallgången. Jag borstade & kratsade hovarna & sadlade & tränsade. Vi gick ner till volten & ställde oss på medellinjen. Vi spände sadelhjorden & hoppade upp. Sen kollade vi satt stiglädrerna satt bra. Fast neff's ena stigbygel var snurrad eller ngt :O. Konstigt men jag hoppade upp iallafall. Sen red vi ut på spåret i skritt. Vi skrittade en stund med långa tyglar sen några med Mulle & skulle rida. Men jag & Maja skulle byta häst en stund så att jag fick rida Polly & Maja Neff. När vi skulle byta stod Polly stilla men när Maja precis skulle ta Neff i tygeln, så bockgalopperade han ner till ett hörn där Mulle & nåra till stod. Det var en tjej som tog tag i Neff & Maja gick & hämtade honom. Men då red jag Polly en stund & Maja Neff. Jag travade lite på Polly men Maja hade väldigt små stigläder. Sen så travade Maja på Neff, det såg bra ut. Sen så bytte vi igen. Då stod dom stilla. Men när jag skulle hoppa upp gick han :O. Då vart jag arg på hnm & slog han på bogen men det var inte hårt för det ville jag inte.. Men efter typ 5-10 min kom jag upp på hnm. Det var 10 min kvar & jag tog två galopper :D Det var askul, men han bockade lite i galoppen men det gjorde ingen ting för jag kände typ inget ;) Neffs galopp är så skön :D - Bra Louise bra, skrek Maja x)<3 Tjjaa, om jag inte hade hoppat upp så hade jag inte fått ngn galopp. Sen så märkte jag att jag hade tappat en sak från mobilen. Den ligger säkert på volten. Men jag hittade inte den.. :S Jaja.. Det var väl mitt fel.. Så kan det gå. Men sen hoppade vi av så tog upp stigbyglarna & gick upp till stallet. Vi tränsade & sadlade av & borstade & kratsade hovarna. Sen så ställde vi Neff & Polly i stallgången för vi skulle göra dom ännufinare. Men vi skulle typ ta en bommullstuss med M - spril (eller ngt) för att gnugga på ett sår eller ngt under Neffs mage. För att det var en knöl där. Men iallafall sen så tog vi ut dom i hagen. Sen så mockade vi & soppade stallet så att det vart fint :D Sen kom Majas pappa, de skulle skjutsa hem mej. Ja jag var nöjd med dagen :)

Fredag: Idag vaknade jag vid halv 9 tiden. Jag åt frukost & spelade spel. Idag vilade jag & tog det lungt. Jag somnade vid halv 4 till halv 5. Drömmde att Maja kom till vår skola & vi skulle åka buss till något ställe fram & tillbaka, helskumt. Men iallafall, När vi hade kommit fram så hoppade jag ur bussen. & jag gick en bit till vårt klassrum men sen kollade jag bak om jag såg Maja men det gjorde jag inte :O. Så jag sprang in & lämnade min väska i kapprummet. Sen gick jag ut & så var det inga där. Maja var helt borta.. Tjaa, det var en konstigdröm.. Men nu sitter jag framför datan & ska strax gå & lägga mej.

/ kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0