Fett kul med Mathilda :D

Mathilda ringde mig & frågade om jag ville följa med till Joker & det ville jag såklart så jag frågade mamma & hon sa att det var okej :) Så vi möttes vid Handenterminalen. & tog tåget till Västerhaninge. Sen så åkte vi till Krigslida. & så cyklade vi dit Joker & Glimra står. Jag skulle få rida Glimra. Vi hämtade Joker & Glimra i hagen sen så borstade vi & kratsade hovarna. Sen sadlade vi & tränsade. Sen satt vi upp. & började rida till ridhuset. Glimra var snäll & skön. Sen när vi började trava höll hon på med huvudet.. Lite jobbigt.. Så jag & Mathilda bytte, så att jag fick rida Joker & Mathilda Glimra. Det var ingen på volten så vi red dära. Jag red Joker lite. & hans galopp var underbar :) Sen så galopperade Mathilda på Glimra & hon höll på med huvudet. Men sen bytte vi för att Mathilda ville rida Joker. Så då fick jag rida Glimra. Jag galopperade med henne i en volt, det gick fort & hon drog ner huvudet.. Jobbigt! Men vi red ut i skogen i stället & det gick bättre. Sen ville hon inte gå så då tog Mathilda en gren till mig & då gick det lättare. Sen kom det uppförsbackar som vi galopperade på det gick snabbt x'd Precis efter så skulle jag skritta så fick jag inte stopp på henne så hon fortsatte trava & sen rusade hon i galopp :O Läääskigt! Men det gick bra. Hon stannade efter en uppförsbacke. & sen kom Mathilda i galopp uppför backen.. Jag vart lite rädd. Sen var det en brant nerförsbacke & då ville jag inte ta Glimra för att hon var så het.. Så jag tog Joker istället.. Vi höll i dom när vi gick ner, vi satt inte på. Sen så fick Mathilda rida Glimra & jag Joker. Det gick bra! & sen vid halv 5 var vi framme till stallet & då hoppade vi av. Vi fixade hästarna & sen släppte vi ut dom i hagen. Sen så mockade vi. & sen så cyklade vi till Krigslida tågstation. Vi missade tåget som precis åkte.. -.- Men jag orkade verkligen inte springa. Det var så jobbigt att cykla. Så vi fick vänta 30 minuter tills nästa buss kom. Jag var faktist nöjd med att jag inte ramlade av när Glimra rusade.. osså är jag glad över att jag fick följa med :) Det var s ojigt :D Sen så kom tåget & vi åkte till Västerhaninge sen tåget till Handen. & vi gick in i Pressbyron & Mathilda köpte choklad :P Sen så tog hon bussen till Vendelsö & jag till Vikingaskolan från Handenterminalen.. Pallade inte gå, hade så ont i benen. När jag kom hem hoppade jag in i duschen, & sen var middagen färdig :) Det blev fläskfile med ugnspotatis, min favorit :) Sen så kollade jag på teve. Nu sitter jag hära. Ska typ läsa ut en bok som jag lånade från biblioteket igår som heter Torsdagar med Sigge.. Asså jag älskar Sigge böcker ;) Aja, ska snart stänga av & lägga mej. Imorgon äre sista gången för Blåkullas termin. Undra vad vi får göra.. Hoppas barbacka på Chip :) Fast det kommer säkert inte bli så..
Godnatt alla söta! :)


Joker den till vänster & Glimra till höger :)
Så söta tycker jag :)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0