22/6 , världens läskigaste brand jag varit med om!

Vid 1 någonting så var mamma uppe, och då såg man i nyckelhålet, och då berättade hon att det var en snubbe som gick i trappen, så det borde har varit den jäveln! Klockan 2 någonting vaknade jag och Jennie, och vi gick upp. Mamma sa att det brann jag ba: neeeej. Jag vart skit nervös... Jag skakade hela jag. Vi såg ingenting i nyckelhålet.. Vi var mest på ballkongen. Och det luktade rök också.. Vi stod mest på ballkongen. Vår brandvarnare lät också,, och telefonen. Mamma råkade väl trycka på något på telefonen antagligen. Sen så ringde pappa 112. 5-10 minuter senare kom brandmännen.  Det kom både brandbilar och polisbilar. Sen satte dom på en fläkt i trappen så man såg sen i nyckelhålet. Sen plingade det på dörren och det var en brandman som kom in och sa att det var en barnvagn någon hade satt eld på. Sen så berättade mamma det dära med att någon snubbe gick i trappen.. Sen så vet vi inte ens om dom fångade honom. Sen så när allt var klart åkte dom. Sen så satt vi alla i vardagsrummet, lillebror också.. Sen när det hade lugnat ner sig lite så gick jag och Jennie in i mitt rum och försökte somna. Vi kollade lite på teve. Sen så somnade Jennie och jag försökte men jag var typ pigg så jag gick in till mamma och pappa, för jag ville ha någon att prata med. Sen så städade dom i trappen också. Jennie somna vid 3 någonting sen gick jag in i mitt rum vid 5 och försökte sova, jag var typ skit trött. Sen vid halv 6 typ så somnade jag. Jennie vaknade tjugo i 9 och jag halv 10. Vi låg i sängen en stund. Nu sitter jag hära.. Jag är glad över att vi alla överlevde och ingen annan dog heller ;) Nu kan man pusta ut..


Kommentarer
Postat av: Emma

Vaaareee stooor braand :o ? :(

2009-06-22 @ 13:01:56
Postat av: Louise

jag har ingen aning, jag såg ju inte det.. asså det brann på barnvagnen sen spred det sig.

2009-06-22 @ 13:25:54
URL: http://typlouiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0