Måndag - Stallet

Idag var det studiedag, sköntskönt. Jag vaknade typ 8, lite tidigt men jag skulle ha velat sova längre. Men idag skulle jag vara med Sanna § Jag åt frukost medan jag satt framför datan, sen klädde jag på mej & gick till Sanna. Vi satt framför datan en stund. Eller Sanna gjorde det & jag kollade på. Sen lagade vi köttbullar & makaroner, mumsmuns.Sen sa Sanna att hon ville till stallet & då ville jag också det. Då ringde hon sin pappa & frågade & då fick hon ^^ Sen ringde jag också & jag fick med :) Efter vi hade frågat bestämmde vi vilken buss vi skulle ta, sen så gick jag hem & bytte om till ridkläder, & så skulle vi fråga om vi kunde fririda & det kunde vi. Sannas pappa gav Sanna 120 kronor, då bjöd han mej också, tacktack :) Vi hoppades verkligen att vi skulle få fririda. Men efter jag hade klätt på mej gick jag till Sanna. Sen gick vi till bussene vid Söderbymalm. Sanna hade med sej 5 kronor också så då gick vi till en godisaffär & köpte godis, tacktack Sanna för godiset!<3 Men vi väntade typ 10 minuter på bussen. När vi kom fram så gick vi in till värmestugan & frågade om vi kunde fririda & det kunde vi, det fanns bara Bamse kvar, men då sa vi att vi skulle skippa det. Men sen var vi i stallet på soppade, då ville vi plötsligt rida, fast bara Sanna sa vi då. Men sen ville jag också rida xP & då skulle vi rida en halvtimme var. Lääängtade jätte mycket. Sen gick klockan ännu mer, då var det dags. Vi gick & hämtade Bamse i hagen. & vi ställde han i stallgången. Vi borstade en sida var. Men när vi borstade under magen kom det jätte mycket hår x)§ Sen gick Sanna till sadelkammaren & skulle hämta sadel & tränset, men medans hon gjorde det så kratsade jag hovarna. Men där var det låst. Så då gick Sanna till värmestugan & hämtade nycklarna. Det tog typ 10 min kanske. Men när hon kom så hade vi bara 5 minuter kvar tills vi skulle börja rida. Då sadlade Sanna Bamse & jag värmde bettet. Sen så tränsade jag. Sen gick Sanna ner till volten med Bamse. & jag tog min påse där min ridväst & dricka & spöet låg. Sen gick jag efter. När vi kom ner spännde vi sadel hjorden & fixade stigläderna. Sen red Sanna ut i högervarv i skritt. Vi skulle typ göra så att jag var ridlärare & bestämmde vad hon skulle göra. & hon så på mej sen. Bamse verkade lungn. Hon travade lite & det såg bra ut. & jag fottade lite också. Sen var det min tur :D När jag kom upp så gick jag ut på spåret. Vi började skritta. Sen travade jag lite. & Sanna fotta ^^ Det var roligt att rida Bamse, han var snäll & lyssnade på mej. Efter vi hade ridit så tränsade jag av & Sanna sadlade av Bamse. Sen så borstade vi. & jag kratsade hovarna medans Sanna gick upp med sadeln. Sen så frågade vi Carro (personalen) vad vi kunde göra. & då fick vi gå med Zombra 2 varv runt jordhögarna. Efter vi hade gått med henne runt jordhögarna frågade vi om vi kunde borsta Zombra & någon annan häst, & då tog Sanna Flicka & jag Zombra. Hon var ganska smutsig. Sen efter jag hade borstat henne & kratsat hovarna, gick jäg & släppte ut Zombra i hagen & Flicka skulle vara inne. Sen frågade vi igen vad vi kunde göra & då kunde vi soppa stallet eller kolla om Cilvia & Milla hade vatten eller att tvätta Mulles ben. & vi kollade först om Cilvia & Milla hade vatten & det hade dom, sen gick vi till Carro & sa att Mulle inte var inne, men då var han med i en ridlektion som precis slutade & då fick vi hjälpa en tjej som hade ridit honom, med att tränsa av & torka Mulle ben. Sen så skulle typ alla hästarna ut i hagen. Då soppade jag stallgången. & Sanna hade tråkigt så då soppade jag bara halva stallgången. Men sen så kom typ precis henne pappa. Jag fick skjuts hem. Tacktack. Sen när jag kom hem så åt jag vofflor sen dushade jag & nu sitter jag framför datan. Ska snart sova. Är ganska trött.

Kommentarer
Postat av: ebba

ett tips? (a)

tänk på att inte skriva så där långa inlägg, fölr ingen orkar läsa. (a)

2009-03-29 @ 20:42:37
URL: http://toker.blogg.se/
Postat av: Louise

ja jag vet. men jag ville skriva hur dagen var & då vart det ett långt inlägg :P

2009-04-07 @ 10:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0