Lördag kväll & söndag :D

Gick till Sanna klockan 16.00. Sen så åt vi & det var lite starkt så jag åt inte så mycket, men tog en macka xd Sen så öppade Sanna presenterna :) Hon vart glad över presenterna. Sen gick vi ut (jag, Sanna, Fanny, Maja & Astrid. Vi gick till skolgården & körde kull i klätterställningen xd Sen gick vi tillbaka hem. & sen så åt vi tårta mums :D Sen typ klockan 6 eller 7 eller vad klockan var, kollade vi på film :D Först kollade vi på en som handlade om valpar som var skit bra, & sen hann vi se en till film om några tjejer, & en tjej vart mobbad xd Dom filmerna var bra iallafall! :) Sen så spelade vi buzz & kom på samma plats som Astrid xd Sen så vart det lite flumm på kvällen. Sen så vart jag typ trött också.. & det var inte dom andra.. :o Sen så somnade jag, & sen så väckte Fanny mig för att hon ville byta plats. Så jag fick sova på golvet.. & jag vart väckt snällt Fanny xd Men sen så somnade vi ungefär vid 2 halv 3. Sen så vaknade vi vid halv 9 typ. & gick upp & åt frukost. Gott :) Sen så spelade vi ett spel. Sen klockan 10 var jag tvungen att gå hem för att jag skulle dra till stallet :P När pappa & jag kom till stallet såg vi Evelyn. Som skulle rida Kemir & jag skulle hjälpa henne. & vi tog in honom. & såg att Silja var i hagen.. (pust) Men det är så synd om henne asså, kommer sakna henne mest asså!! :( Sen så ställde vi Kemir i stallgången & började borsta & kratsa hovarna. Sen hämtade jag & Evelyn sadeln & tränset. & sen så sadlade vi & tränsade. & sen gick vi ner till volten. Visade henne ridvägarna & så travade hon också :) Hon är duktig på Kemir ;) Men han drog ner huvet lite också.. Vilken busponnie xd Hehe..  Men sen så gick vi upp till stallet & tog av sadeln & tränset & borstade & kratsade hovarna.. Sen så skulle inte Kemir ut, för att hästarna skulle få mat så då tog Stina in hästarna från hagen. Sen så åkte dom hem. & jag var själv ute & kollade på Polly, Ronja & Silja som stod i hagen. Sen kom Maja&Mathilda. Dom gick in & åt. & sen kom Therese & vi gick in till värmestugan. Där skrev Stina upp vilka hästar vi skulle ha. & jag skulle rida Bamse. Sen så gick  tiden sakta men sen så var klockan halv 3 & då började jag borsta Bamse & sen kratsade hovarna. Sen så gick jag upp & hämtade sadeln & tränset. Sen så sadlade jag & sen så tränsade jag. Sen så gick vi ner till volten & sen så hoppade vi upp. Bamse var lite jobbig men det gick bra. Fick en galopp på honom också xd Sen så skulle vi rida utan stigbyglar, så vi tog upp dom på sadeln typ..Aa men, det var lite läskigt i traven men jag tyckte att jag kunde sitta ner i traven på honom, men har hört att han kan bocka så jag vart lite rädd.. Men annars gick det väl bra. Ingen skulle rida honom efter så jag borstade & kratsade hovarna på hovarna på honom. Sen så åkte vi hem. & när vi kom hem så åt vi sen duschade jag. & nu sitter jag här.. Men guud, så här långt inlägg var inte meningen att det skulle bli. Jaja, hade lust att skriva xd Men nu ska jag nog sluta blogga :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0