Söndag - Skutan <3

Sov över hos Emilie från igår till idag. Vi vaknade vid 8. Vi försökte ringa Skutan jätte många gånger, men dom svarade inte.. Vi skulle fråga om han fick fririda, men vi fick sen tag på personalen & dom sa att bara Zombra fanns kvar, men då blev det ingen friridning. Men vi åkte till Skutan iallafall :) Vi kollade när några red & när Emilies pappa fixade dom två volterna ;) Det såg mycket bättre ut. Men sen vid 12 eller 1 eller något så åkte Emilie hem :( Så jag var där själv en stund sen var jag med Mathilda & hennes kompis. Vi var med kaninerna xd Sen så hoppade vi några hinder som Mathilda & hennes kompis hade byggt upp. Sen så kommer pappa vid 2. & då äter jag lunch :D Va så hungrig. Sen så kom också Moa, Ebba & Emma :P Men Sanna kom inte idag för att hon var i Sala. Jag skulle först ha haft Polly men hon gick inte, sen Kemir men jag är för stor för honom, då bytte jag & Ebba så jag fick lilla Ronja :D Så jag hämtade henne i hagen. Sen så borstade jag & kratsade hovarna. Men hon var lite tjurig i spiltan för hon ville inte flytta på sig om jag ville gå på andra sidan, så hon viftade med svansen & knuffades mot mej, lite läskigt men jag sa imot henne. Men sen så hämtade jag sadel & träns. & sadlade & tränsade. Juste Mathilda red upp idag på Zombra hon var jätteduktig, hon skulle hoppa utan att hålla i tyglarna & galoppera utan tyglar. Kanske ska berätta vilka Ebba, Moa, Mathilda, Emma, Felicia, Isabelle red. Ebba red Kemir xd & Moa red Neff (bästa ponnyn) & Mathilda red Zombra & Emma red Bamse xd & han bocka & Felicia red Mulle men hon hoppade av sen :o & Isabelle red Chamir. Det gick faktist bra för alla idag. & vi hade markarbete. Ronja vägrade gå över bommarna & hoppa ett litet hinder några gånger men sen så ville hon :D Hennes galopp är skön (a)<3 Ronja har blivit en liten favorit men Neff kommer ju först såklart. Sen så åkte vi hem. & jag satte mej framför datan en stund, sen duschade jag så jag vart fin & ren xd Ska snart äta .. Ojoj, vilket långt inlägg. Haha xd


Kommentarer
Postat av: moa

du var jätteduktig på ronja :)

2009-05-17 @ 17:53:15
URL: http://moaafalkman.blogg.se/
Postat av: Emii <3

Rolig dag ? haha XD

Synd att du inte kunde rida Kemir Lollo :(

Men jag hoppas att du hade kul med Ronja iaf :)

2009-05-17 @ 17:58:00
Postat av: Louise

svar till moa: tack :)<3

svar till emilie: ja, ronja var underbar <3

2009-05-17 @ 18:16:54
URL: http://typlouiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0