Halloween-övernattning på Skutan & tävling! :D

Det var najjz att sova över på Skutan! :D Jag var med Sanna för det mesta, och såg bredvid Sanna. vi hade en tipsrunda också. Vi åt tacos till middag och vi lekte lekar. Sen kollade på tv film innan vi somnade. Jag somnade och vaknade, somnade och vaknade, för några snackade hela natten typ, och då blev man också lite pratig bara för det. Sen var det typ en fladdermus i rummet också, dom är läääskiga! :O Men iallafall, jag och Sanna sov på en soffa vid väggen och så var det en fladdermus vid raket, asläskigt, man hörde lixom att det lät där så jag hoppade till Sanna xD Vi sov skavfötters, och så hoppade jag till hennes håll. sedan vågade jag lägga mig igen xD Sen gickvi upp halv 8. Jag hälsade lite på Neff älsklingen, satte på hans täcke och släppte ut han i hagen. Sen åt vi frukost. Hann inte städa i rummet så mycket, för jag var tvungen att åka.

Jag hade glömt mina skor hemma, så vi fick åka hem igen sen åkte vi till Blåkulla. Jag gick banan och så tittade jag när några före tävlade. Sen tittade jag när Fanny red Silver, hon ramlade av på andra hindret ;/ Syynd! Men då blev jag nervös för att jag också skulle ramla av. Sen vare jag som skulle ta över. Så jag red fram som en ridlektion typ, hoppade några hinder. Lotta byggde upp ett 50 cm hinder, det var kul! :D Gick bra på framridningen! :D Sedan gick vi in till ridhuset där man skulle tävla. Vi har gruppen som vi rider, och jag var i grupp 4. Alla som var i grupp 4 var inne på banan. Dom som inte körde banan fick stå i ett varsitt hörn. Nathalie (klasskompis) hoppade först i grupp 4, det gick bra för henne. Och sen vare min tur då. Det gick kanon bra! :D kunde banan, och Silver vägrade inte! :D Hon var jätteduktig! <3 Jag fick en medalj, för felfritt runda! :D Bilder kommer sen! Sedan skrittade vi av hästarna. Jag gick serdan in med henne till stallet, och tränsade och sadlade av, sen borstade jag och kratsade hovarna också ;) Silver försökte bita mig när jag kratsade hovarna, men nej det fick hon inte, sa till henne och då gjorde hon inte det :) Sedan stog jag bara & myste med henne <3 Sedan fikade vi i caféterian. & sen åkte vi hem och då kollade jag, pappa, mamma på bilderna och videon! Såg ganska bra ut på videon. Är nöjd över mig själv och underbaar ponnyn Silver :)<3 Jag somnade typ 4 på soffan och vaknade vid 7 för mamma väkte mig, var astrött! Till middag åt vi fläskkotletter med pommes frites och bearnesås, gottgott! :) Nu sitter jag vid mammas data, ska lägga mig och kolla på tv och borsta tänderna nu ;)

Jag älskar dig Silver! <3

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Emmaa

vare Fanny i klassen som ramlade av Fanny S ?

2009-11-02 @ 13:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0