Hästtest

Första hästen du red var: Zombra (tror jag).
Hur gammal var du när du red för första gången: Minns inte, liten var jag iallafall, har ridit på Skansen och sånt xd
Hur många älsklingshästar har du haft: Hmm..
Vad hette alla dom hästarna: Flox, Silja, Neff, Curt, Conquest, sen har jag nog haft fler men minns inte..

~ Utrustning ~

Hur många ...
Ridbyxor har du:
 6 st
Hjälmar har du: 1 st
Spön har du: 2 st
Ridvästar har du: 2 st
Ridskor har du: 1 st
Ridstövlar har du: 1 st
Grimmor har du: 0 st
Träns har du: 0 st
Täcken har du: 0 st
Vilken färg var dina första ridbyxor: minns inte, typ blå eller grön.
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: blå och grön.
Vilken färg var din första grimma: Har ingen.

~ Vad har du gjort inom ridningen ~

Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Piaff [ ]
Passage [ ]
Tölt []
Hoppat utomhus []
Badat med häst [x]
Ridit på egen hand []
Testat voltige [x]
Suttit på en häst som skenat [x]
Tappat kontrollen över hästen helt [x]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [x]
Framdelsvänding [x]
Ridit dressyrprogram [x]
Tävlat i hoppning [x]
Tävlat i dressyr [x]
Tävlat i fälttävlan []
Tävlat i någon annan kategori [] 

~ Hästraser ~

Jag har ridit...
En fjording [x]
Ett arabiskt fullblod []
En blandras []
En welsh [x]
En tinker  []
En shire []
Ett engelskt fullblod []
En connemara []
En dartmoor [x]
En islandshäst [] 
En shetlandsponny []

~ Din ridning ~

Rider du på ridskola: japp :D
Isåfall, hur många gånger i veckan: 1-3 gånger i veckan

~ Dina avramlingar ~

Hur många gånger har du ramlat av:
5 gånger
När och på vilken häst ramlade du av på första gången: Neff, tror det var min första-andra termin.
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt: nästan.
Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av: Tror jag typ grät dom första gångerna jag ramlade av, men en gång ramlade jag av för inte så länge sen men då blev jag chockad och rädd så jag började gråta xd och sista gången jag ramlade av sa jag: ojdå xd haha.

~ Upplevelser till häst ~
 
Har du gått på ridläger: Japp :D
Har du ridit utomlands: Nej.
Isåfall, vart någonstans: Jag har inte ridit utomlands.

Haha, jag hade tråkigt, men i nästa inlägg kommer min dag om igår och idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0