Måndag och tisdag

min dag igår och idag i detta inlägg.

Måndag (igår): Det var sv/eng som första lektion, då läste vi lite i våra läseböcker sen kollade vi på Simpsons. Efter sv/eng hade vi svenska, då fortsatte vi med Hemligheten i källaren. Efter svenskan hade vi lunch. Det blev blodpudding/potatisbullar och jag tog blodpudding för jag tycker inte om potatisbullar, gillar inte blodpudding heller så mycket, men vad skulle jag annars äta? xd Vi hade sen matematik och då hade Rosi (vår mattelärare) repetition om division, sen räknade vi i boken och det sista fem minutrerna gjorde vi tärning till 1000. Pallar inte förklara hur man gör :p Vi skulle sen haft engelska, men Mia (vår engelska/svenska lärare) skulle på bio med hennes glass så man skulle göra den stencilen, men jag tänkte: Aja, men jag tar hem den istället så jag och Jonna gick runt och väntade tills nästa lektion. Vi hade sen lästid, och efter so och vi gick igenom ett papper om Nordamerika. Sen kommer jag inte ihåg vad vi gjorde. Vi slutade sen och jag var med Jennie. Vi var hos mig och vi spelade Super Mario Bros :) Vi kom aslångt! Sen gick hon till bussen för hon skulle hem. Jag tog en dusch och fixade lite grejer. Sedan kollade jag på ett program och sedan stängde jag av datan och la mig i sängen och kollade på tv, sen somnade jag.

Tisdag (idag): Jag vaknade ungefär halv 7. Jag mådde illa och hade ont i magen. Men jag gick till skolan iallafall och vi hade först idrott. Det var sådär för jag mådde illa så jag ville inte ta det för hårt. Sen var det so, och vi skrev först en enkät. Sen gick vi igenom sista sidan av stencilen om Nordamerika. Därefter läste vi i en bok självständigt som heter Vida Världen. Vi jobbade med frågor också. Sen hade vi lunch och det blev pasta med 3 olika rätter till pastan och jag tog köttfärs. Det var sådär, men mitt illamående gick över. Sen kom det tillbaka O_o Sen hade vi matematik och vi kollade medelvärdet på multiplikationstabellerna och klassen hade gått ner /: Buuh, vad dåliga vi är, haha xd Det gick faktist dåligt för mig den gången också så.. Vi fick sen räkna i boken eller göra stenciler. Vi hade sen svenska och vi skulle skriva en berättelse om några ord som Mia skrev på tavlan, sen så fick vi en stencil om dialoger. Så fick vi skriva två stycken dialoger. Efter svenskan hade vi mentorstid och vi pratade om hur vi skulle förbättra oss i klassen och sånna saker. Sen pratade vi om vad vi har för läxor. Jag skulle sen stanna kvar för Heléne skulle prata med mig och några andra om våra datorer, ni som inte vet så har jag en skoldator och jag får hjälp av dem (speciellt i engelskan). Vi pratade iallafall om våra skoldatorer, de som har skoldatorer. Vi slutade sen och jag gick hem. Jag tog med mig so, matte, svenska, engelska och no hem och det är alla ämnen xd När jag kom hem hade jag så ont i huvet så jag låg i soffan och under täcket tills det gick över, men jag tog två huvudvärkstabletter och drack jucie och åt en piggelin (stavning?). Sedan gick det över så jag gjorde läxor, som jag behövde göra. Jag hann göra jättemycket grejer :) *stolt*. Sen satt jag lite vid datan också. Men nu sitter jag i mitt rum och sitter vid datan och ska strax gå och duscha en snabbis.


Kommentarer
Postat av: alexandra

Okej :) Vad tyckte du om våran grupp då? :p

2010-02-23 @ 21:03:47
URL: http://alleqs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0