Trixa älskling

Trixa älskling, jag minns när jag red dig. Det var jag som fick dig först av alla i min grupp. Jag minns att jag sa: Gud, vilken söt ponny, den här kommer bli min favorit. När jag red dig kändes allt så perfekt, jag var alltid lycklig. Jag minns din underbara galopp, när vi red ut & jag red dig, när jag hoppade med dig. Det var underbart. Under en tid blev du halt.. Då blev jag verkligen ledsen. Jag trodde det skulle bli precis så som med Sirre. Jag saknade dig. Tänkte på dig. Jag ville rida dig.. Jag ville bara gråta när jag tänkte på vad som skulle kunna hända dig. Men till slut en dag, terminen 2010, 16 januari kom min önskan. När jag kom in & kollade på lappen vem jag skulle få rida, då stod det Trixa. Gud va jag blev glad, tänkte lixom äntligen blir det vi igen. Vi som går så perfekt tillsammans. Jag tänkte i bilen att jag skulle få Curt, jag trodde jag var förstor för dig.. Men gud, min önskan kom äntligen! Fan vad jag var lycklig när jag satt på din rygg igår den 16 januari. Din underbara trav & galopp. Vi fick hoppa en litet kryss. Du lyssnade på allt jag bad om. Vi skulle gå på balansgång på en bomm som låg upplagd, så vi skulle hålla i hästen & hästen skulle gå medans vi gick på den där bommen. Du gick snällt med mig. sen lyssnade du på min galoppskänkel aslätt. Jag var lycklig när jag satt på din rygg den dagen. Du var så otroligt underbar! Sen när vi ridit klart la du din mule i mina händer. Det gör mig varm om hela kroppen. Att vara i din spilta gör mig också glad, att få träffa dig. Du har varit en av mina favoriter sen första gången jag red dig. Jag älskade dig ävens fast du var halt. Ävens fast du var nära på att sparkas. För det slutade jag inte att älska dig. Jag fick ju Curt som favorit då, men jag hade inte glömt dig. Jag trodde jag aldrig skulle få rida dig mer, jag blev så glad när jag satt på din rygg igår. Att känna din underbara lukt gör mig glad. Jag skulle kunna krama dig i evigheter. Jag minns att jag var inne hos dig ganska länge. Det var underbart. Jag kommer aldrig någonsin glömma dig, älskade häst! Du är en av dom bästa hästarna jag ridit.

Tre ord, en mening;

JAG ÄLSKAR DIG! <3




Sötaste!


Kommentarer
Postat av: MATILDA ALMBERG

känner igen banan du beskriver, balansera på en bom, kryss hinder & allt, red det för ca 2 år sen, & då hade jag Lisa, visst det e jätte kul att balansera på bommen hållandes i hästen ? =)

2010-01-17 @ 14:26:11
URL: http://matildaalmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0