Hoppgrupp

Vi kom till stallet vid halv 7 och det stog att jag skulle rida.. REKYL! Han är jätteliten men tydligen skulle jag rida honom, haha xD Jag började borsta, kratsa hovarna och sen sadlade jag och tränsade, när alla var klara gick vi till ridhuset och Ida (ridläraren) berättade vad vi skulle göra och lite regler typ. Vi hoppade sen upp och red fram i skitt, trav och galopp. Det gick bra ;) Vi red sen över några cavalettibommar i trav. Vi red sen över några studs som var typ 10-20 cm. Och vi skulle släppa handerna rakt ut, och det var i galopp också, det var kul hahha :D Efter några gånger gjorde vi en bana och vi skulle hålla galoppen hela vägen, det gick väl bra. Och det var skit kul faktist :D Men Rekyl var så liten så jag hade ganska dålig balans och jag flög fram i sadeln en gång när jag skulle fatta galopp, vet inte varför men.. haha xD Ida tyckte iallafall att jag var ganska lång på Rekyl så hon skulle kolla upp en större b-ponny, hoppas det finns en större. Rekyl var iallafall skitduktig, blev stolt över honom :) Jag fixade sen honom och sedan åkte vi hem och i bilen kollade jag på bilder/videor från hoppgruppen.
Det var verkligen annorlunda i en vanlig grupp och hoppgrupp xD Ska iallafall bli SKITKUL att få gå i hoppgrupp, har iallafall bara gått en gång, men jag ser verkligen fram imot det :D

Bilder från hoppgruppen:


Lite suddig.


Det var mörkt ute, och min jacka lyser verkligen upp xD


Denna bild blev fett söt, haha, nu ser ni hur liten han är xD..


Ser ni vart jag är? (:
Iallafall på en brun/orange ponny ;) Men det lär ni veta nu när ni sett dom andra bilderna på honom och mig ;)

Det vat iallafall dom ;)

Videor kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0