Blåkulla hela dagen ♥

Idag var jag på Blåkulla hela dagen, ingen lunch vart det, men jag klarade mig ändå.. Jag red Conquest och vi hade markarbete, gick bra ;) Han gick riktigt fint ett tag i skritten. Vi gjorde lite olika saker, vi red över bommar och hoppade småhinder i galopp. Hans galopp känns som en soffa kan man säga (a) Världens underbaraste. Man hänger verkligen med i hans galopp (; Som sist red vi en bana några gånger. Ingen skulle sen rida honom, lektionen efter oss, så jag tog av tränset och sadeln, sen skulle någon rida Conquest så jag och pappa gick och pratade med Lotta. Jag ska vara med i klubbhoppningen den 30/5 :) Jag är uppskriven på Curt, men jag ska prata med Ida, jag skulle också vilja tävla Conquest, men vi får se (a) Vi kollade sen om det fanns någon grupp jag kunde börja i, men vi skulle prata med Lotta nästa vecka. Sen gick vi in i cafeterian och fikade lite och jag kollade på bilderna från pappas kamera. En bild blev super, för han gick jättefint på den bilden ♥ I like it! (y) Efter ett tag gick jag, Emilie och hennes kompis in i stallet och jag fixade Conquest spilta och tvättade vattenkopp och krubba. Jag borstade sedan honom. Därefter smörjde jag sadel och träns. Jag minns inte vad vi gjorde sen, men hästarna skulle sen ut och jag och Emilie fotade. Vi gick sen ner och satte oss vid hagen och fotade, jag fick riktigt bra bilder, jag blev nöjd med dom :) Vi hjälpte sen till att hämta hmm.. vad hette det nu igen? :o Jag minns inte, men jag, Emilie, Sandra och Lisa skulle hämta något, jag inte vet vad det heter. Så vi åkte med bilen till ett tält lite längre bort, och vi hämtade det vi skulle hämta och sen åkte vi tillbaka. Om ni fattar så kunde vi inte bära det iallafall, så vi behövde bilen :p Vi hjälpte sen Lisa att fodra. Jag fick sen skjuts hem av Emilie. När jag kom hem kollade jag och mamma på bilderna jag fotade idag på tvn. Jag åt sen middag och har suttit och redigerat lite bilder från idag. Nyss åt jag lite glass också :) Maja kommer inte ikväll.. :/ Så det får bli en annan dag :p

Imorgon ska jag till stallet igen med Emilie. Det är dressyrtävlingar där, så jag ska nog fota lite :)
Bilder kommer väl i nästa inlägg, tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0