Hopptävling på Myzak ♥

Idag red jag Curt på Blåkulla ♥ Vi hade hoppning, och det var bra att jag fick honom. Jag ska ju tävla honom imorgon :) Men vi hoppade bara 40cm typ.. Hade velat hoppa 60cm.. Men jag ska snart byta grupp, den gruppen jag går i nu är lätt för mig. Jag vill ha lite svårare.. :p Men det gick bra när jag red Curt, han var duktig ♥ Men när min ridlärare säger att jag ska ställa mig upp i lättsist innan hindret så jag tycker det blir svårare att hoppa då, jag kommer typ i obalans. Jag fick sen skynda mig att ta av sadel, träns och senskydden (tror jag det heter). Jag bytte sen om till mina tävlingskläder.

Vi åkte sen till Skutan och jag fixade Myzak och kollade när ganska många tävlade. Men sen gick jag till stallet och sadlade och tränsade. Jag red sen fram på lilla volten. Det gick bra och han var jätteduktig. Han lyssnade på vad jag sa också. Jag hoppade två gånger på ett hindrer och det gick bra :) Jag red sen upp till stora volten och väntade på min tur. Jag red sen in på banan och hälsade. Han vägrade på första hindret, det var skitsvår sväng. Jag skulle nog tagit det i trav. Men jag red sen om och då klarade vi hela banan :) Men det blev ingen omhoppning för att Myzak vägrade. Men han var skitduktig! :) Och jag blev skitnöjd. Det var skitlänge sen jag hoppade en fjording. Jag tog sen upp honom i stallet och kollade sen när alla andra tävlade i 70cm.

Vi åkte sen hem efter ett tag. När jag kom hem la jag alla mina ridkläder ''nästan'' i tvättmaskinen. Sen kollade vi på bilderna och videorna från idag :) Det såg rätt bra ut på videon ändå ;) Ni får se imorgon eller på måndag :) Nu ska jag bara slappa satt jag orkar tävlingen imorgon. Måste satsa mer då, för Curt kan vägra.

Det är klubbhoppning imorgon och jag ska då vara med på Curt i 60cm :D Jag längtar! ♥

Nästa vecka på söndagen ska jag tävla Conquest i 60cm :D♥

Bilder kanske kommer ikväll ifall min snälla pappa vill ladda över dom idag (y)

Kommentarer
Postat av: Linda :'3

lycka till :D

2010-05-30 @ 21:47:42
URL: http://lberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0