Lördag

Jag orkade inte blogga igår, förlåt..

Fredag:
Vi hade matte, och då fick vi räkna i ett häfte. Efter det så var det lunch och det blev pizza, inte så jättegott, men det gick iallafall att äta. Sen tog vi bussen till Tungelsta, det var dom ovana som red. Jag borstade Piazza och fixade henne lite, hon blev faktist rätt ren (: Sen fick vi ta in stora hästar. Vi fick sen visitera en häst och borsta en häst, så jag visiterade Beverly, en stor häst som var lite känslig, eller det verkade så. Och jag borstade Faxe som var hur dammig som helst. Så jag tog en ryktsten sen efter för han fällde år. Vi fick sen gå och byta om och vi tåg tåget hem. Jag och Emma fortsatte med tåget, för jag skulle följa med henne hem. Hon bor i stan. Så vi åkte till Stockholms Södra och sen bytte vi till buss. Haha, snacka om ovanligt, jag kände verkligen inte igen mig, det var en annorlunda buss också xd Emma hade lyxxigt hus också (: Vi var inne ett tag och åt mellis sen spelade vi spel. Sen gick vi till en affär där Emma handlade godis. Sen hämtade vi mina saker och sen följde Emma med mig till Stockholms Södra och jag tog sen tåg hem. Jag tog ett snabbtåg, det var fett nice. Mellan Stockholms Södra och Handen var det bara Älvsjö, men det var en bit från Älvsjö till Handen :p Men den var skönare att åka. Jag gick sen hem, och efter det slappade jag bara när jag kom hem.

Lördag: Jag vaknade vid halv 8 ungefär. Jag fixade mig och sånt. Pappa och jag åkte sen till Blåkulla och det stod att jag skulle rida Conquest, då blev jag asglad (: Fick sen stressa, hade bara en kvart på mig, för vi kom sent. Vi bytte om volt, och galopperade i volt idag. Det har vi gjort nu några gånger, men nästa gång ska vi typ rida ut eller rida barbacka, jag hoppas att jag får rida Conquest då (: Ingen skulle rida Conquest så jag fixade honom. Jag borstade ordentligt och så. Jag fixade sen spiltan, och tvättade vattenkopp och krubba. Det blev skitfint (: Jag smörjde sen sadel och träns, och skrev sen i skötarpärmen. Jag sa sen hejdå till Emilie och sen åkte pappa och jag hem. Påvägen hem kollade jag på bilderna som pappa fotade med sin systemkamera (: Jag har inte gjort något speciellt hemma.

Linda ska göra design till mig ♥

Jag ska få systemkamera nästa månad :D

I nästa inlägg kommer bilder (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0